PLÁN alebo OBJAV SVOJU NOVÚ PRÁCU

Ako vnímať svoje myšlienky

Cvičenie na uvedomovanie si toho, čo Vám beží hlavou

PRÍPRAVA: Vyhraďte si 15 minút pokojného času pre seba a pripravte sa. Zoberte si čistý papier na šírku a pero. Predtým, ako začnete písať, nastavíte si budík na 6 minút. Potom budete písať bez zdvihnutia pera. Bez premýšľanie. Automaticky. To, čo Vám v tej chvíli bude prichádzať na um. Slová, vety. Nefiltrujte, neposudzujte, nekritizujte sa. Môžu to byť hocijaké slová. Aj haluze. Aj hlúpe. Aj sprosté. Môžu do byť aj obrázky. Všetko, čo Vám z pera vychádza. Ste pripravená?

1. KROK: Teraz si nastavte budík na 6 minút a píšte. ŠTART!

2. KROK: Keď zazvoní budík, pozrite sa na to, čo ste napísali. Pomôže Vám to vidieť svoje myšlienky z odstupu. Ak sa Vám nepáčia, uvedomte si, že je to podobné, ako keby ste púšťali vodu cez potrubie, ktoré ste dlho nepoužívali. Voda, ktorá z neho tečie, môže byť aj hrdzavá. Vymývate potrubie. Ak sa nevzdáte, po opakovaniach tohoto cvičenia bude z Vášho kohútika tiecť životodarný mok.

ĎALŠIE POUŽITIE: Takéto cvičenie je dobrou metódou aj na brainstorming, teda zber myšlienok na určitú tému. Keď si na začiatku poviete otázku, napíšte automaticky a rýchlo počas 6 minút to, čo Vám k nej príde na um. Potom si Vaše slová znova pozrite a vyberte tie, ktoré s Vami najviac rezonujú. Možno sa Vám odkryjú zaujímavé súvislosti. Môžete si ich neskôr logicky poprepájať alebo nechať intuitívne na seba pôsobiť, posunúť ďalej...

Nech sa Vám dobre darí!

Keby niečo, som na anna@annahalajova.sk

Anna Halajová